Jan

Urgent
HR
0363030942 0363030*** toon
aanvraag@wijsolliciterenvoorjou.nl

Over mij

Mijn naam is Jan. Sinds 2011 timmer ik aan de weg als HR Medewerker. Ik zie mij meer als een HR Specialist dit omdat ik verschillende facetten van het vak heb gedaan en dan heb ik het over HR administratie, personeelsplanning en werving en selectie van nieuw personeel. Ik vind het super interessant om met projecten actief te zijn, maar ook het gewone HR werk vind ik altijd een belangrijke taak. Door mijn interesse in HR en alle facetten hiervan ben ik ook actief met de studie HBO Bachelor Human Resources Management waarbij ik me nu specialiseer in recruitment. Ik ben een leergierig persoon en mijn droom is ook om vanuit een functie als HR medewerker door te kunnen groeien.

Opleiding

2018-2022

HBO Bachelor HRM Recruitment

(Scheidegger te Hilversum) 2011-2014

MBO-4 Personeel en Arbeid

RMTS Wellant College Aalsmeer 1994-1996

MBO-2 Agrarische

De Groenstrook”Aalsmeer 1990-1994

VMBO (lagere tuinbouwschool

Werk & Ervaring

FEDEX 2020 - 2021

HR Coördinator

Opdracht: Fedex is een van de grotere koeriersbedrijven op dit moment in Nederland en ze zijn op dit moment actief met een fusie om samen te gaan met TNT. Fedex is een organisatie dat logistieke en koeriersdiensten aanbiedt via grond, zee en luchtvracht.Werkzaamheden: Mijn werkzaamheden bij Fedex waren voornamelijk het maken van contracten voor nieuwe medewerkers, maar ook addendum verleningen. Naast het maken van contracten heb ik me ook bezig gehouden met het maken van verschillende administratieve brieven zoals zwangerschapsverlof en einde dienstverbandbrieven. Ook heb ik regelmatig brieven in moeten vullen voor het UWV en de SVB. Naast het administratieve gedeelte van contracten heb ik ook de verantwoordelijkheid gehad voor het verzorgen van een twee tal audits die op kort termijn geregeld moesten worden, waarbij we meteen een nieuwe manier van werken hebben geïntroduceerd om alle documenten goed te kunnen gaan digitaliseren. Tevens ben ik dagelijks verantwoordelijk geweest om via de computer de ziekmeldingen in te voeren. Helaas moest ik hier weg vanwege de COVID-19 en alle uitzendkrachten werden afgeschaald.Methoden en Technieken: Excel, Word, Workday (personeelssysteem) en Paradigma (verzuimsysteem)

Sociale Verzekeringsbank 2019 - 2020

Recruitment Administrator IT

De SVB is de organisatie voor alle inwonende Nederlanders. De SVB voert verschillende wettenuit als het gaat om sociale zekerheid. Een voorbeeld van deze wetten en regelingen is de AO, Kinderbijslag en het persoonsgebonden budget (PGB). De SVB zorgt ervoor dat hun klanten op tijd weten en krijgen waar ze recht op hebben.Werkzaamheden: Als recruitment Administrator ben ik ondersteunend geweest aan de recruiter en recruitment business partner (RBP) voor de directie IT. Mijn werkzaamheden bestonden uit de eerste selectie van cv’s en motivatiebrieven om deze door te sturen naar de recruiter en de RBP, het uitnodigen van sollicitanten en alle betrokkenen voorzien van de juiste informatie. Het publiceren van vacatures zowel intern als extern. Tevens ben ik verantwoordelijk geweest voor alle administratieve handelingen voor uitzendkrachten zoals instroom, uitstroom en ziekte. Wij hebben Connexys gebruikt voor het verzamelen van alle binnengekomen cv’s, zodat we alles in een overzicht konden beoordelen en vooral om de werkzoekende in te kunnen schrijven. De administratieve handelingen voor de uitzendkrachten wordt voornamelijk in excel opgeslagen en doorgegeven aan de uitzendbureaus. Methoden en Technieken: Excel, Word. PIMS , Connexys (recruitment systeem)

Fleura Metz 2019 - 2019

Logistiek medewerker

Werkzaamheden: Bij Fleura Metz ben ik een twee maanden logistiek medewerker geweest. Ik heb hier snij bloemen op een lopende band mogen zetten.

JobVison 2018 - 2018

Coördinerend Recruiter

Opdracht: JobVison is een fullservice uitzendorganisatie voor de voedingsmiddelenindustrie en logistieke dienstverlening. Gespecialiseerd in het uitzenden van zowel Nederlandse als Oost-Europese medewerkers.Werkzaamheden: Ik ben bij JobVision ben ik door mijn oud manager gevraagd om hun nieuwe klant te komen oppakken dit was de klant Beelen. Hier ben ik gestart met het aannemen van nieuwe werknemers, opbouwen van personeelsdossier en ben ik elke ochtend bij de vestiging in houten aanwezig geweest om de opkomst controle te coördinerenMethoden en Technieken: Excel, Word

JobVison 2018 - 2018

Recruiter Logistiek

Opdracht: JobVison is een fullservice uitzendorganisatie voor de voedingsmiddelenindustrie en logistieke dienstverlening. Gespecialiseerd in het uitzenden van zowel Nederlandse als Oost-Europese medewerkers.Werkzaamheden: Ik ben bij JobVision ben ik door mijn oud manager gevraagd om hun nieuwe klant te komen oppakken dit was de klant Beelen. Hier ben ik gestart met het aannemen van nieuwe werknemers, opbouwen van personeelsdossier en ben ik elke ochtend bij de vestiging in houten aanwezig geweest om de opkomst controle te coördinerenMethoden en Technieken: Excel, Word

Labourlink 2017 - 2018

Recruiter Logistiek

Opdracht: Labourlink. Wij zijn de schakel tussen werknemers en werkgevers met een duidelijke focus op de internationale markt. Wij kijken niet naar afkomst maar naar wat mensen kunnen. Labourlink gaat verder dan zijn concullega’s op het gebied van service en begeleiding. Voor zowel de werknemer als de werkgever.Werkzaamheden: Bij Labourlink ben ik als Recruiter Logistiek verantwoordelijk geweest voor het werven van logistiek personeel voor o.a Dnata, SwissPort en WFS Holland. Ik ben hier verantwoordelijk geweest voor intake en exit gesprekken, coördineren van opkomstcontrole(s) en veelvuldig zoeken via jobboards. Naast het zoeken van de juiste logistieke medewerkers op de jobboards, heb ik ook veel contact gehad met verschillende gemeentes en heb ik social media veel gebruik. De Personeelsplanning werd op excellijsten gemaakt en alle andere administratieve handelingen zoals inschrijven, uitschrijven en doorgeven van ziektes werden in het APM systeem gezet.Methoden en Technieken: Excel, Word, APM (Personeels Systeem)

Consolid 2015 - 2017

Personeelsplanner/Intercedent

Opdracht: Het eerste uitzendbureau voor buschauffeurs stond en in oktober 1990 startte de eerste groep chauffeurs die op tijdelijke basis aan het werk ging. Het idee was simpel. Het openbaar vervoer heeft op bepaalde tijden van de dag, tijdens diverse maanden in het jaar, verschillende behoeften aan inzet van chauffeurs.Werkzaamheden: Ik zou in eerste instantie als Intercedent/Recruiter aan de gang gaan bij Consolid, maar door mijn ervaring in de personeelsplanning ben ik vanaf de eerste dag op de planning gezet. Wel ben ik in alle momenten die beschikbaar waren als intercedent actief geweest. Als personeelsplanner heb ik de taken gehad om begin van de week of alle uren wel klopten en in de rest van de week heb ik de planningen gemaakt voor de buschauffeurs van verschillende maatschappijen zoals Connexxion en de RET, maar voor wijkbusjes, de planning werd vervolgens ingevoerd in Planbition. Als invallend intercedent ben ik voornamelijk actief geweest om cv’s te beoordelen, potentiele chauffeurs uit te nodigen of af te wijzen en om dit in te voeren in Otys. Daarnaast heb ik ook geholpen met introductiedagen.Methoden en Technieken: Excel, word, Otys, Flexservice en Planbition

Aviapartner 2016 - 2017

Personeelsplanner

Opdracht: Aviapartner is een va de leidende organisaties voor de grond afhandeling in de luchtvaart op 37 luchthavens in 6 Europese landen.Werkzaamheden: Mijn werkzaamheden bij Aviapartner is het helpen bij het maken van de personeelsplanning voor onder anderen de dames voor de incheckbalies op Schiphol. Voor de planning werd het programma’s SP-Expert gebruikt waar alle planningen voor alle vliegmaatschappijen instonden. Naast het invoeren van de definitieve planning ben ik ook actief geweest met het invoeren van ad-hoc aanvragen en ruildiensten.Methoden en Technieken: Excel, Word en SP-Expert

Flora Holland 2015 - 2016

Logistiek Medewerker

Opdracht: Royal Flora Holland is het grootste veiling bedrijf voor bloemen en planten in Europa. Hier worden elke dag duizenden bloemen en planten geveild die zowel in Nederland als over de hele wereld vervoerd worden.Werkzaamheden: Ik ben hier tijdelijk gaan werken omdat ik op dat moment geen werk kon krijgen in de recruitment en omdat ik best wel wat ervaring heb in deze branche is het snel terug pakken als het nodig is. Ik ben in deze werkzaamheden verantwoordelijk geweest om de planten die gekocht zijn door verschillende kopers te verdelen op klant niveau.

Matchez 2015 - 2015

Jobcoach

Opdracht: Matchez heeft een samenwerking met de Gemeente Aalsmeer, Amstelveen en Uithoorn om ervoor te zorgen dat statushouders aan het werk kunnen. Naast dat er door Matchez naar werk gezocht wordt, worden er ook verschillende cursussen gegeven zoals taalles.Werkzaamheden: Mijn werkzaamheden bij Matchez zijn voornamelijk het zoeken naar vacatures en deze ook te overleggen met werkzoekende. Dit deed ik telefonisch, maar ook aan de balie bij het gemeente huis in Amstelveen. Ik heb dit 2 maanden gedaan om te zien of een functie als jobcoach bij een gemeente wel iets voor mij was op dat moment.Methoden en Technieken: Excel en Word.

Olympia Aalsmeer 2011 - 2014

Coördinerend Recruiter

Opdracht: Olympia Aalsmeer is een franchise onderneming geweest die sinds 2011 geprobeerd heeft te starten in het centrum van Aalsmeer. Olympia Aalsmeer heeft zich heel sterk gemaakt in het logistieke werk. Olympia Aalsmeer is in deze tijd een van ruim 50 vestigingen geweest in Nederland.Werkzaamheden: Ik ben als een soort stagiaire binnen komen lopen met als vraag ervaring op te kunnen doen in een HR omgeving en wat is er dan mooier om alles meteen te zien in de uitzendbranche. Vanaf de eerste dag kreeg ik meteen het vertrouwen van de manager en kon ik meteen beginnen met het invoeren van de wekelijkse betalingen en alle inschrijvingen in FMS. Naast deze werkzaamheden zag de manager dat ik heel makkelijk contact kon leggen en kreeg ik ook de verantwoording over een 2 tal grote klanten ISS (schoonmaakbedrijf) en de Meerlanden (afvalverwerking) om daar de planningen voor te maken en de opkomstcontroles voor te doen. In deze periode ben ik ook veelvuldig in gesprek gegaan jongeren die we wel meer wilde laten werken en heb ik ze een beetje kunnen sturen. De planningen werden in eerste instantie op Excel gemaakt en die ook als back-up blijven doen op het moment dat we met Rostercas gingen werken. Door de planning bij de houden op Excel hebben wij de planning en de mensen kwalitatief zo kunnen maken dat ook de klanten wisten dat ze ook echt de juiste medewerkers kregenMethoden en Technieken: Excel, Word FMS (Flex Management System) en Rostercas

Vaardigheden

Nederlands in word en geschrift
100%
Engels in word en geschrift
80%
HR Administratie
100%
Recruitment
100%
Jobhunting
100%
Salarisadministratie
70%
Personeelsplanning
80%
Supervisor
80%
Plantenexport
100%
Bloemenexport
100%

Diploma's/certificaten

2020-2021

MBO Correct Nederland

2020

Wet Arbeid in Balans

2017

Social Media gevorderden

2015

GWS4ALL

1998

Trainer Wedstrijdzwemmen